13 Aralık 2015 Pazar

PRAG

Prag Çek Cumhuriyeti'nin başkenti. Aynı zamanda ülkenin en büyük şehri. Prag'a aşk ve özgürlükler şehri denebilir. Bu zamana kadar en iyi korunmuş şehirlerden biri. 2. Dünya savaşı zamanında hiç hasar görmemiş. Bir rivayete göre Hit'ler bu şehri görünce çok beğenmiş, kıyamamış ve hiç zarar vermemiş. Rehberimizde şehrin hiç savaşmadan teslim olduğu için zarar görmediğini söyledi.

PARA:

Prag’da geçerli para birimi Çek Kronu.
1 Euro= 27 Kron yaklaşık.

Prag’da döviz bozdurma sırasında dolandırıcılık çok yaygın.  Hem gitmeden önce yaptığım araştırmalarda edindiğim bu konudaki bilgiler, hem de rehberimizin yolda detaylı uyarısı ile grubumuzdaki misafirler rehberimizin yönledindirdiği döviz bürolarına gittiler. Bizse çok uzun araştırmalardan sonra İstanbul'dan aldığımız kronlarla gittik. Çokta rahat ettik. ;)  Yanlız dönüşte üzerinizde kron kalırsa orda harcamadan gelmeyin. Çünkü Türkiye'de bozdururken oldukça zarar edildiğini öğrendik. Biz zaten son bozukluğa kadar harcadık ;)

PRAG’DA ŞEHİR İÇİ ULAŞIM
Prag bir tabanvay şehri. :) Her yer yürüme mesafesinde. Ayrıca çok iyi bir tramvay, metro ağı ve otobüs hatları bulunuyor. Bilet fiyatları ise şu şekilde:
Yarım saatlik toplu taşıma bileti: 24 Çek Korunası
Bir buçuk saat yetişkin toplu taşıma bilet: 32 Çek Korunası
1 gün (24 saat) geçerli yetişkin bilet ücreti: 110 Çek Korunası
3 gün (72 saat) geçerli yetişkin bilet ücreti: 310 Çek Korunası
Biz önemli yerler yakın olduğu için heryere yürüyerek gittik. Çokta keyif aldık. Yoruldukça meydandaki Starbucks da hem kahvemizi içti, hemde internette biraz gezindik.

PRAG'DA GEZİLECEK YERLER:
Küçük bir şehir olduğu için her yere yürüyerek gidiliyor.

1) ESKİ KENT MEYDANI:
En önemli yerlerden biri Eski Kent Meydanı. Meydanda restaurantlar ve cafeler var. Oldukça keyifli bir yer. Gelen turistlerin olmazsa olmaz uğrak yeri. Çok kalabalık. Yankesiciler konusunda dikkat etmek lazım kalabalıkta.
Astronomik Saat ve Eski Belediye Sarayı, Tyn Kilisesi, Aziz Niklaus Kilisesi, Kinsky Sarayı ve Jan Hus Anıtı bu meydan ve çevresinde yer alan en önemli yapılar.

2) ASTRONOMİK SAAT:
Old Town Meydanında yer alan Astronomik saat , Prag'a gelenlerin görmeden gitmedikleri bir eser.
Bu saatin bir de hikayesi de var. 15. yüzyılda bu  saati Hanus yapmış. Herkes saati çok beğenmiş. Hanus'ta saati nasıl yaptığını kimseye söylememiş. Fakat yönetim Hanus'un bu saatin aynısından başka bir yerde yapabileceğinden korkarak, Hanus'un gözlerini kör etmişler. Hanus bu olaydan sonra saate ciddi zarar vermiş. Saat tamir edilmeye çalışıldıysa da uzun vade de bunu kimse başaramamış. Saat tamirlerden sonra tekrar bozulmuş.
Saatin etrafında 4 kukla var. Bu kuklalar insanların neler yapmamaları gerektiğini ifade ediyor. Bu kuklalar, kendini beğenmiş, cimri, yaşama karşı isteksiz ve sefahate düşkün olmayın der.

3) PRAG KALESİ:
Dünyadaki en eski kalelerden biri. Kale içerisinde yer alan, Aziz Vitus Katedrali, Eski Kraliyet Sarayı, Prag Altın Yol, Aziz George Bazilikası, Aziz George Manastırı, Prag Kalesi Resim Galerisi ve Kraliyet Bahçeleri görülmesi gereken yerler. Biz kaleye hayran kaldık.

4) AZİZ VİTÜS KATEDRALİ :

5) KARL KÖPRÜSÜ:

YEMEK:
Bizim bildiğimiz çok özel bir yemek yok Prag'a ait.. Genelde domuz eti tarzı yemekler var. Tabi biz tercih etmiyoruz. Prag'da Türk bir ocakbaşı restaurant bulduk. Türkiye'deki yemekleri Prag'da hiç özlemedik desem doğrudur.

Bu resimdeki bir çeşit tatlı. Bildiğimiz hamurun kokoreç gibi sarılıp pişirilmesiyle yapılıyor. Üzerine de şeker dökülerek servis ediliyor. Biz denedik. Güzeldi. Ama bol kalorili olduğunu düşününce tatmak yeterli. Abartmaya gerek yok :)

PRAG'DA DİLENCİLER:
Türkiye'de olduğu gibi Prag'da da her sokak başında dilenci görmek mümkün. Yanlız bunların dilenme şekli resimdeki gibi. Türkiye'deki klasik dilencilikten biraz farklı ve sessizler.